Nieuwe avonturen - Reisverslag uit Mysore, India van rosannemarloes - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen - Reisverslag uit Mysore, India van rosannemarloes - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen

Door: Rosanne en Marloes

Blijf op de hoogte en volg

04 Mei 2005 | India, Mysore

Hallo, daar zijn we weer.
Deze keer vanuit Mysore.
De laatste dag in Bangalore was toch nog leuk! We hebben gewinkeld in Commercial Street, de Kalverstraat van Bangalore. Indiase kleren gekocht, een foto van ons daarin volgt nog. :-) In die straat werden we behandeld zoals de Arabische prinsessen bij ons in de PC Hooftstraat behandeld worden. Tientallen salwar kameez (soort broek-jurk-sjawl combi, check google anders even) werden voor ons uitgestald. We hebben er allebei 1 gekocht. In die winkelstraat ook nog naar de wc van de KFC geweest, er hing wc papier en het was er schoon! Wat een luxe! Na het winkelen naar Cubbon park geweest, een soort Vondelpark, maar dan vol Indiase gezinnen. Vrouwen met picknickmanden op hun hoofd, die hun kindjes stuurden om ons een handje te geven. Giechelende pubers die kwamen vragen hoe we heten. Erg leuk om daar even te zitten en weer wat Indiërs te ontmoeten die niks van je willen, behalve wat aandacht.
Na weer een nacht nauwelijks geslapen te hebben door al dat gekrijs op de gang en de keiharde tv's (zijn de meeste Indiërs doof??) zijn we met de trein naar Mysore gegaan. Nu gewoon in de 2de klas en dat vonden we een hartstikke leuke ervaring. Marloes heeft twee Indiase meisjes kraanvogels leren vouwen en heeft twee uur gepraat over de ins en outs van origami met hen (als de ene vakvrouw tegen de ander), Rosanne zag een varken...
Op het station werden we aangesproken door een man die ons wel even voor 20 roepies naar een goed hotel wilde brengen. Wij dachten natuurlijk dat hij ons goed op wilde lichten en commissie zou krijgen bij het hotel. Dus dat vroegen we maar even...:-)
Toch maar met hem mee gegaan en ja hoor, hij was uiteraard gewoon te vertrouwen. We zijn veel te achterdochtig geworden door alle verhalen. Zo dachten we ook dat die jongen die ons gisteren het internetcafé wilde wijzen, ons minstens in stukjes zou hakken, maar ach, ook hij bleek gewoon behulpzaam. Hij wilde niet eens geld...
We zitten nu dus in een goed hotel met warme douche en hebben heerlijk geslapen! Als wraak op de Indiërs zetten we de televisie nu steeds hard aan. Iedere keer na ongeveer 10 Hindi songs komen de Backstreet Boys of Santana of een andere westerse band voorbij en dan gaan wij uit ons dak natuurlijk. Je gaat je eigen cultuur hier toch wel weer waarderen :-) Gisteravond zelfs pizza en brownie gegeten in een Pizza Hut achtig restaurant. Alleen de prijs was er wel naar, VIJF keer een Indiase maaltijd, dus wel gegeten voor in totaal 10 euro!! :-)
Vandaag voor het eerst andere backpackers gezien, maar nog steeds niet met een andere blanke gepraat dan met elkaar. Wel met heel veel aardige Indiërs, dus het zit hier met onze sociale contacten wel goed.
Vandaag naar het grote Maharadja paleis hier geweest, we moesten aan de Efteling denken. Het was wel mooi, maar wel een beetje te en heeel druk. Verder vonden de meeste Indiase families ons veel interessanter dan het hele paleis en hebben we weer talloze handen moeten schudden. Af en toe is het constant aangestaard worden wel vermoeiend, maar meestal is de aandacht ook leuk.
In Bangalore hebben we trouwens onze eerste olifant gezien en vandaag onze tweede. En Rosanne heeft eindelijk ook aapjes gezien :-)
Verder net voor de tweede keer tot onze grote verbazing echt authentieke Indiase travestieten gezien. Net zelfs nog een praatje met ze gemaakt. Nu hebben we wel een cultuurshock! En wij maar denken dat Nederland daarin zo vrijdenkend was.. Hier kan dat blijkbaar ook.
We wilden eigenlijk vandaag nieuwe foto's op de site zetten van koeien, een tempel, een Bangaloraans straatbeeld en van de school waar we straks gaan werken, maar helaas, geen usb aansluiting hier te vinden, dus daar moeten jullie nog even op wachten.
Over de hitte gesproken, Bangalore viel wel mee, maar hier lijkt het weer wat heter. En aangezien we rondlopen in getie-dyede (??) shirtjes, zijn we waarschijnlijk straks blauw en roze. Maar het blijft wel te doen. Beter dan Chennai. We laten weer van ons horen!

Liefs Marloes en Rosanne.

  • 03 Mei 2005 - 11:49

    Elisabeth:

    Hey ik heb al een keer gereageerd schattebouten, maar voor Marloes dus nog maar een keertje, van haar leuke vriendinnetje uit Delft: DE GROETJES!!! echt leuk om die mooie verhalen te lezen, maak ze gek daar! XX Elisabeth

  • 03 Mei 2005 - 13:12

    Jannie:

    Zo prinsessen! Weet je ook eens hoe beroemdheden zich voelen! Jullie gaan toch niet zitten turven he,wat het aantal reakties betreft.Wat shrijven jullie grappig,ik schoot echt in de lach.Wat die achterdocht betreft,gewoon je gezond verstand gebruiken maar! Ben benieuwd naar de foto's,in die hoe heet het ook al weer?Wat zijn getie dyde shirtjes? Veel plezier nog en liefs mam

  • 03 Mei 2005 - 14:13

    Opa:

    Wat spannend allemaal, alsof ik het zelf een beetje meebeleef. Je mag wel een enorm geheugen hebben om al die indrukken op te slaan (extra harde schijf??). Jammer dat er nog geen foto's beschik-baar zijn, moet ik wachten tot zondag, want ik ga 4 dagen naar Oostende (B) voor een filmfestival. Enfin, heb ik nog wat tegoed. Heel veel succes verder met alles wat jullie nog hebben te beleven. En... die muziek niet al te hard hoor. Liefs Opa.

  • 03 Mei 2005 - 14:28

    Martin N Te W:

    Leuk om weer wat over je te lezen Marloes. Fijn dat alles zo goed gaat en wat een fantastische indrukken moet dat op je achterlaten. Een totaal andere cultuur en gewoonten. En behandelt te worden als een prinses is natuurlijk super. Wie wil dat niet ? Nu beiden nog heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de volgende foto's. groetjes

  • 03 Mei 2005 - 15:30

    Ellen:

    Hey meiden!
    Nu dus nog lekker rondsnuffelen en wanneer beginnen jullie aan de bouw? Ik ben erg benieuwd naar de foto's van jullie in indiase kledij :-)
    Veel plezier!
    dikke kus

  • 03 Mei 2005 - 16:26

    Saskia..:

    zo te lezen zijn jullie een bezienswaardigheid op zich! grappig! ben eigenlijk ook nieuwschierig naar de getie-dyede shirtjes?? ohja rosan sanne wilde graag weten of je ook de olifanten aan het trainen was??? kinderlogica niet tegen in gaan denk ik dan maar. gr sas

  • 03 Mei 2005 - 17:38

    Fréderike:

    Hey Roos! Ik zie je al uit je dak gaan op de BSB net als op automatic!!!!!!!

  • 03 Mei 2005 - 20:27

    Jonna:

    Hoi Loesje, (en Rosanne natuurlijk :) zo van achter de computer lijkt het of ik ook een beetje in India ben. Dus vooral alles uitgebreid blijven beschrijven! ik ben erg benieuwd naar de fotos dus die kunnen jullie er hopelijk de volgende keer op zetten.Geniet van alles al is het een wc van een fastfoodrestaurant :) Liefs Jonna

  • 03 Mei 2005 - 21:53

    Marianne Smit:

    lieve Marloes, je hebt toch nog wel vrienden, hoor! Ik heb je al gemailed en hoop dat het is aangekomen. Ik geniet vreselijk van jullie mailtjes en ga er beslist mee door. Het is net of ik zelf weer in India zit. Ik vind jullie erg dapper, vooral die hitte en die kakkerlakken; ik ben pietluttiger en ga liever in de wintermaanden. Vandaag heb ik een avontuurlijke zeiltocht gemaakt met onze boor op het IJsselmeer: enorme onweersbui en storm en heel vreemd vlak water. Het zag er onheilspellend uit, maar gelukkig ging alles goed. Dit was mijn avontuur voor vandaag en ik ga nu een lekker warme douche nemen en heeeeerlijk slapen achter m´n hor! Wat leven wij toch in een luxe landje, hè? Daarom is het ook zo goed om te reizen. Kunnen jullie niet naar de Himalaya`s gaan? Daar is het allicht wat koeler en de Ganges is daar prachtig.
    Daar vind je zelfs wat rust...Logisch hè dat de indiërs de rust in zichzelf zoeken; ze kunnen het blijkbaar nergens anders vinden ha ha.
    Nou welterusten en tot de volgende mail.
    Dikke kus Marianne

  • 03 Mei 2005 - 23:15

    Noor:

    Hoi lieve Roos en Marloes!
    Zoals je moeder al zei Roos; jullie schrijven echt leuk! Ben ook heel benieuwd hoe jullie eruit zien in jullie Indiase prinsessen pakjes :-) Kijk uit naar de foto's! Geniet maar lekker van alle aandacht, ha ha! En jullie kunnen beter iets te achterdochtig zijn dan te goedgelovig vind ik... Toch?
    Veel plezier met alles! X Noor

  • 04 Mei 2005 - 16:01

    Lisa:

    Ik ga morge naar turkije lekker bruin bakke. Nu moet ik wel jullie berichtjes missen :-(.En succes met de cultuurshock! :-p

  • 04 Mei 2005 - 20:31

    Jannie:

    Voor Noor,niet zo bij nacht en ontij zitten schrijven hoor kind,denk toch om je nachtrust!!!!Veel liefs.

  • 05 Mei 2005 - 13:20

    Marije:

    hoihoi,
    nu loop ik weer bij...:D
    Is het leuk een prinses in India te zijn??? lijkt me wel...:), een soort Maxima:P
    nou, zet die muziek lekker hard aan he!!
    doeidoei en x Marije

  • 05 Mei 2005 - 13:37

    Zakaria:

    hoi marloes jammer dat ik er nie was op de laatste dag toen je er nog was om die stomme toets maar ik heb het gehaald ik mag tog vmbo-t doen en ban aangenomen op die sgool(spinoza lyceum) En we gaan bijna op sgoolreis word misschien leuk hoop ik en hopen dat ik geen gat in me hoofd krijg

  • 05 Mei 2005 - 17:51

    Lisa:

    heey ben in turkije en er is gratis internet!! Heb ik ff geluk!! :-)

  • 06 Mei 2005 - 08:17

    Yosta:

    ey marloes hier is een mailtje voor jou en ik zal het tegen de klas zeggen dat ze berichten moeten sturen
    doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 82880

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: