Eerste dag in India - Reisverslag uit New Delhi, India van rosannemarloes - WaarBenJij.nu Eerste dag in India - Reisverslag uit New Delhi, India van rosannemarloes - WaarBenJij.nu

Eerste dag in India

Door: Rosanne en Marloes

26 April 2005 | India, New Delhi

Hoi lieve allemaal,
Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties. We waren nog niet eens weg hoor! :-) Nu wel... EN WE ZIJN IN INDIA!!!
Wat kunnen we vertellen...eigenlijk niks, kom er maar heen, dan kun je het zelf allemaal zien en ervaren! Midden in de nacht waren we aangekomen, we zijn opgehaald door iemand van de Relief Foundation waar we vrijwilligerswerk bij gaan doen. Zelfs 's nachts konden we al goed allerlei typische Indiase dingen zien. Palmbomen, loslopende koeien, op straat slapende mensen, straathonden, kleine marktkraampjes en winkeltjes waar je de meest uiteenlopende dingen kunt kopen. We zaten in een klein kevertje en we hebben de Indiase manier van deelnemen aan het verkeer meteen kunnen meemaken. Iedereen loopt, fietst en rijdt door elkaar, zonder enige verkeersregels lijkt het, behalve dat je bij iedereen en alles wat je tegenkomt op de weg moet toeteren. HEEL vaak dus!
Onze kamer is bij een familie thuis en erg comfortabel...
Twee bedden met een authentiek 8 cm dik tuinstoelkussen als matras, kakkerlakken en een wc pot die er van veraf al vreselijk uitziet, maar als je er in de buurt komt, blijkt het mee te vallen. Ach, er zwemmen zo'n 100 malariamuglarven in. Oh ja, en hij trekt niet door...
De familie is heel erg aardig en gastvrij. Ze hebben twee dochters van 7 en 13 jaar die allebei op een Montessori school zitten :-)
We hebben Vidya Shankar vanochtend ontmoet, een hele vriendelijke en pittige vrouw die precies weet wat ze wil en iedereen zal daaraan meewerken ook. Vanochtend regelde ze eerst ontbijt en daarna een auto met chauffeur die ons door de wijk reed en alles liet zien. ("There..fastfood, fastfood, ATM, ATM, internet, internet..")Overal kleuren, winkeltjes, vrouwen in sari's, bomen en verkeer. HEEL anders dan in Nederland, heel mooi en indrukwekkend.
We hebben nog geen last van de vaak genoemde India cultuurshock, je ziet wel veel armoede en drukte, maar we zijn vooral aan het genieten van alle nieuwe ervaringen en zijn heel hartelijk ontvangen, dat helpt vast ook.
We hebben vandaag te horen gekregen dat we gaan helpen bij het opbouwen van een nieuwe school. De school ligt vlakbij het strand en is voor de kinderen van de vissers. De ouders hebben vaak geen geld om ze naar school te laten gaan en zelfs vaak niet om ze te eten te geven. Deze school gaat 6 juni open en de kinderen kunnen er gratis naartoe en krijgen er ook een lunch. De vier lokalen zijn witte gebouwen al dan niet met muren, op een terrein van zand en palmbomen, de 'conciërge' van het terrein is een meisje van een jaar of 13, die aan de overkant 'woont' en hier betaald voor wordt. Vidya is erg trots op de school en op de dozen materiaal die ze heeft verzameld, ze noemde het materiaal 'new and very good'. Zij zal zeker last hebben van een cultuurshock wanneer ze op een Nederlandse Montessorischool zou gaan kijken! We gaan morgen nog wat andere projecten van de Relief Foundation bezoeken en materiaal uitpakken in de nieuwe school en een treinkaartje kopen. We zijn van plan vrijdag of zaterdag richting Bangalore te vertrekken. Daar schijnt het wat koeler te zijn en dat komt ons vrij goed uit. Want alle ervaringen van vandaag ten spijt, een ding overheerst constant: De straaltjes zweet die non stop over je lijf lopen!!! Wist je dat je schouderblad en sleutelbeen kunnen zweten? Dat kunnen ze heel goed! Het is een totaal andere hitte dan het strand op Kreta of de woestijn van Las Vegas, het is alsof je in een sauna zit en er niet uit kan. Het zal hopelijk wennen en anders blijven onze kleren de komende maanden gewoon constant doorweekt.
We zitten op dit moment samen op 1 stoel in een heeeel heet en donker internet cafeetje en gaan nu dus weer vluchten. Excuses voor de mensen die we beloofd hadden persoonlijk te meelen, dit volgt nog. We gaan ons nu weer verder in het Chennaiaanse :-) leven storten en op zoek naar een restaurantje voor het avondeten.
We hopen natuurlijk van jullie te horen en jullie horen zeker van ons. Nog niet echt foto's buiten gemaakt, we vinden dat (nog?) te genant.

Heel veel liefs van Marloes en Rosanne

• 26 April 2005 - 13:42

Fréderike:

Wat leuk om jullie bericht te lezeb! Al meer gewend aan de hitte? Zet 'm op daar hè! Jullie doen goed werk!

• 26 April 2005 - 14:34

Jannie:

Hoi,hoi Wat snel al een berichtje!Fijn dat de reis zo goed ging,de hitte moet gewoon wennen,straks nooit meer klagen over de kou hier,haha.Je gaat toch ook nog wel vakantie houden he,laat je niet te veel opjagen door die Vidya! Veel liefs en groetjes mam

• 26 April 2005 - 14:57

Annick:

ik hoop dat het woensdag gaat lukken met het dansje van thriller!
    ik heb wel een beetje zenuwachtig!!!!!

naja veel succes in India kuzzzz annick!

• 26 April 2005 - 15:21

Saskia Osseweijer:

hee rosanne wist niet eens dat je aan dit avontuur zou mee doen duim omhoog!! gr sas

• 26 April 2005 - 15:24

Marije:

haaj!! k wist niet hoelaat je zou vertrekken hoor!!
    maar het lijkt me egt leuk daar in india lekker vaak bellen en toeteren, maar wel heet dus....:s
    maare ik zal wel komen kijken , als het van me ouders mag....haha
    nou nog veel plezier in India, en Thriller ging vandaag niet zo goed... we hebben wel allemaal zwarte kleren met allemaal slierten enzo, het ziet er heel leuk uit,morgen nog schminken en dan het podium op...haha
    nou nog veel plezier he??

doeidoei en x marije

tip: koop een overdosis deo...:P

• 26 April 2005 - 17:03

Papsi:

Het zweet breekt me uit bij die hitte daar.
    Ben al twee keer vandaag onder de douche geweest, da's meer dan de afgelopen drie weken.
    Hou vol, hou vol!
    Nog maar drie maanden.
    Kus, eh. twee!

• 26 April 2005 - 17:57

Ellen:

Hey!
    Gelukkig zijn jullie veilig aan en genieten jullie nu al van alle indrukken. Jeetje, ik krijg bij het lezen van jullie verhaal al bijna een cultuurshock :-P Maar gelukkig hebben jullie daar geen last van. Lkkr genieten en een dikke kus!

• 26 April 2005 - 18:00

Mieke:

Leuk jullie e-mail ook te kunnen lezen. Veel sterkte en ook plezier groetjes ook van kim

• 26 April 2005 - 19:16

Kees En Tineke O.:

Nou, dat zijn nog eens exotische indrukken! En nu maar wachten op de reeskak...
    Heel veel plezier op jullie werkvakantie; let goed op enge mannen.

• 26 April 2005 - 20:42

Marjolein:

Wauw!Dat klinkt allemaal al heeeel errug alsof jullie lekker in INDIA!!!! zijn!En dan gaan wij hier een beetje genre-genie-en enzo, dat valt dan toch wel een beetje tegen hoor...Have fun, een heleboel!!Ben benieuwd naar de volgende verhalen.veel groeten en een dikke kus Marjolein

• 26 April 2005 - 20:54

Thea En Gerard:

Hoi Rosanne (en Marloes natuurlijk).
    Wist niet precies wanneer je wegging, wilde je nog ter afscheid bellen maar dat is nu dus duidelijk overbodig. Gelukkig is de reis goed gegaan. Wat een indrukken al he in zo'n korte tijd. Die hitte, ja, daar moet ik niet aan denken maar het went vast wel (nou...). Geniet met volle teugen van je tijd daar. Jullie doen er heel goed werk!! Probeer er in jullie vrije tijd ook leuke dingen te gaan doen.
    Zoals je weet vertrekken wij ook volgende week dus we zullen jullie een tijdje niet kunnen volgen maar die schade halen we ruimschoots in als we weer terug zijn.
    Liefs van ons viertjes!!

• 26 April 2005 - 21:33

Luna:

heee marloes, wat een geweldige site! en wat een heerlijk verhaal, ik zit zo in India. natuurlijk ga ik vrijdag naar het andere uiterste , de VS. ik hoop nog wat avonturen van je te kunnen lezen, het klinkt nu al fantastisch!
    groetjes liefs, luna

• 27 April 2005 - 07:46

Opa:

Ik leef met jullie mee. Ik kan me een beetje voorstellen hoe jullie wereldje er daar uitziet. Zal wel een beetje lijken op Nepal. Heerlijk om zo'n avontuur te mogen beleven. Geniet er maar met volle teugen van. Veel succes en liefs van Opa.

• 27 April 2005 - 09:01

Mario:

Lieve Rosanne,ik zit je verhaal met spanning te lezen,en ik heb nu al pijn in mijn buik bij de gedachte dat ik op zo n
    indiase stijlkamer moest
    slapen met bijbehorende
    wc pot!!!!Ik vind het leuk
    dat ik je volgen kan
    op internet,en ik wist niet dat
    je zo leuk kon schrijven!
    Ben benieuwd naar je eerste fotos.Pas goed
    op jullie zelf!!! Groetjes
    Mario.

• 27 April 2005 - 10:06

Mara:

Hello ladies!! Wat goed dat jullie het al zo geweldig vinden! Kan me de plakkende kleren helemaal voorstellen.....
    Hoop snel meer te horen (en te zien natuurlijk!,
    xx Mara

• 27 April 2005 - 11:04

Ineke:

Wow Roos, wat heb je al veel indrukken te pakken in zo'n korte tijd. Leuk om jullie zo te kunnen volgen; is vast ook een hele geruststelling voor Pap en Mam (als je tenminste alleen de mooie dingen hier vermeldt hahaha). Pas goed op elkaar en ik kan het niet genoeg zeggen: Geniet ervan! Dikke kus - ook van Noa, Joel en Rolf

• 27 April 2005 - 12:23

*******:

thriller was een beetjuh :-(.......

• 27 April 2005 - 12:27

massel, haha

• 28 April 2005 - 09:08

Petra:

Hoi lieve Marloes en Rosanne,
    Bedankt dat jullie al zo snel met jullie leuke, zeer beeldende schrijfsels ons laten meegenieten van jullie Indiase avonturen. Geweldig die Indiase sfeer.
    Heel veel liefs, (Mama) Petra

• 28 April 2005 - 10:29

Tom:

Hoi hoi, jullie zitten er al helemaal midden in dus, in het Indiase leven! Hier alles ok, ben alleen behoorlijk ziek, groep 8 heeft daarom donderdag en vrijdag al meivakantie gekregen terwijl groep 7 nog entreetoets moet maken...
    Thriller ging volgens mij wel goed, Tineke stond voor de klas. Iedereen kan lezen wat hier geschreven wordt toch?, dus ik zal me verder inhouden, nee grapje.
    Veel succes en plezier!
    Tom

• 29 April 2005 - 03:26

Fleur:

hai marloes wat leuk dat klinmkt echt heel goed heb een geweldige tijd daar