Laatste dag India - Reisverslag uit New Delhi, India van rosannemarloes - WaarBenJij.nu Laatste dag India - Reisverslag uit New Delhi, India van rosannemarloes - WaarBenJij.nu

Laatste dag India

Door: Rosanne en Marloes

30 Juli 2005 | India, New Delhi

Dag lieve allemaal,

Voor de laatste keer schrijven we nu in India op de website..
Vandaag is onze laatste dag hier. Onze tassen zijn gepakt, er past letterlijk niks meer bij en de foto's in onze kamer zijn van de muur.
Gisteren hadden we onze laatste dag op school. 's Ochtends nog even met de kleintjes. Sassi vertelde ze in Tamil dat we er die dag voor het laatst waren en dat we naar onze (huilende, omdat ze ons zo missen) familie terug gaan met het vliegtuig.
De kinderen vonden vooral het idee van het vliegtuig erg fascinerend en we kregen die dag vele verzoeken (gebarend) van kinderen of ze mee mochten. Helaas, onze tas is echt te vol, anders had het zeker gemogen natuurlijk...
In de middag hebben we met de oudste kinderen geschilderd. Sommigen van hen hadden nog nooit met verf gewerkt en ze vonden het helemaal fantastisch.
Op een gegeven moment werden we opgehaald van de plek waar we zaten met de klas.
Alle kinderen en een aantal ouders bleken verzameld te zijn en we werden voor alle kinderen op stoelen neergezet. Eerst werd het volkslied voor ons gezongen en vervolgens kregen we door vijf ouders bloemenslingers om gehangen en een stip op ons voorhoofd.
Heel ontroerend allemaal. Speeches door de man van het weeshuis van David, Jacob en Karthic en de directrice en vervolgens weer het volkslied.
Heel bijzonder om zo gehuldigd te worden. Wij hadden voor alle kinderen snoep en stickers en voor alle leerkrachten een teamfoto in een lijstje. Dat vonden ze natuurlijk erg leuk.
Het afscheid was kortom heel mooi met huilende leerkrachten en kinderen en wij natuurlijk ook...
En nu straks op het vliegtuig en naar huis. Gelukkig nemen we heel veel fantastische herinneringen mee.
O, de speeltuin staat er trouwens! Op de laatste dag werd ie geplaatst. Erg Indiaas dus, maar hij is er en de kinderen vonden het te gek! Ze mochten er nog niet op, omdat het cement moest drogen, maar we hebben er even een paar opgezet voor de foto's die snel zullen volgen als we weer in Nederland zijn. :)
Onze e-mail minuten zijn bijna op (en ons geld ook), dus we houden het nu kort, maar tot heel snel en heel erg bedankt voor jullie leuke reacties en ondersteuning tijdens deze soms zware maar bovenal bijzondere, inspirerende, leerzame en heel geweldige drie maanden.

Tot in Nederland!

Veel liefs van Rosanne en Marloes

• 30 Juli 2005 - 13:02

Lisa:

hoi hoi
    Ik heb de mail via marije ontvangen. En ik kan niet komen op de picknik ben op vakantie :-(

• 30 Juli 2005 - 13:54

Wendy:

Dag dames!

Nou hopelijk hebben jullie een goeie reis (gehad ;))! Roos ik zag je moeder nog in de kruidvat :D ze was op zoek naar anti-luis-shampoo :D mooi moment ;) Ik zie jullie volgende week! En wat goed dat die speeltuin er staat! Jullie hebben daar echt enorme goeie dingen achtergelaten! Ben trots op jullie! :)

Liefs Wendy
    XX

• 30 Juli 2005 - 16:49

Loes:

Helaas had ik je nieuwe adres nog niet Roos, dus moet je maar goed kijken op de mat bij je paps en mams! Hoop dat je een goede vliegrit trug heb gehad... Spreek je de 17e weer... (duurt nog te lang)

liefs loes

• 30 Juli 2005 - 17:20

Marije:

ik hor van lisa, annick,kenneth en meer mensen dat de mail gelukt is, geluk bij een ongeluk(je) dus. haha. nou we mailen nog he???
    kus marije

P.s. Wanneer zijn jeullie terug gekomen?

P.s.s Hoelang blijft de website nog bestaan???

• 31 Juli 2005 - 09:03

Saskia:

hoera de dames komen naar huis!welkom terug! geniet van de picknick en rosan bedankt voor het kaartje! hartstikke lief! gr sas

• 31 Juli 2005 - 10:26

Noor:

Hoi lieve Roos!! Ben je alweer thuis?? Ben je veilig geland? Goede reis gehad??? Ik hoop 't!! Ik ga waarschijnlijk dinsdag een paar dagen naar Schiermonnikoog, maar ik zie je in elk geval zaterdag! x Noor

• 31 Juli 2005 - 15:52

Nicole:

Hoi Roos.
    Ik kan er zaterdag niet bij zijn want we zijn dan op vakantie.
    Hoop dat jullie een goede reis hebben gehad en ik kom graag een keertje bij je eten. (ook al is het vegetarisch)
    Liefs Nicole

• 18 Augustus 2005 - 17:33

Yosta:

heey,
    ik was op vakantie toen de picknick was dus ik kon niet komen. en de meel is gelukt!!!!!!!!!!!!
    doei
    yosta