Strandvakantie - Reisverslag uit New Delhi, India van rosannemarloes - WaarBenJij.nu Strandvakantie - Reisverslag uit New Delhi, India van rosannemarloes - WaarBenJij.nu

Strandvakantie

Door: Rosanne en Marloes

Blijf op de hoogte en volg

16 Mei 2005 | India, New Delhi

He lieve thuisblijvers :),

Na al onze Indiase ontberingen zitten we nu in een klein tropisch paradijsje. Even om jullie jaloers te maken: Zon, zee, strand, palmbomen, hangmat, muziek, feestjes, rust. PARADIJS dus. We zijn vanuit Kochi met de bus naar Alappuzha gegaan, maar daar was niet veel aan. Veeeel te heet en gewoon een druk Indiaas stadje zonder speciale attracties. We hebben daar een beetje rondgehangen, geïnternet, gelezen en onze tijd volgemaakt. We zijn daar een dag geweest en er snel weer weggevlucht.
Niet zomaar een vlucht, maar een 8 uur durende boottocht over de backwaters van Kerala. De 'backwaters' is een soort rivierenstelstel met kleine stukken land ertussen, waarop je dan huisjes en palmbomen ziet.
Normaal is de boot propvol, maar omdat het hier nu laagseizoen is, zaten we eerst maar met 11 mensen en later met 8 (een paar gingen er eerder af bij Amma's ashram) op de boot. En allemaal jonge backpackers, dus heel gezellig. Behalve gezellig was de tocht vooral heeel erg mooi. Mensen die hun was deden, kookten, zwommen, kinderen die speelden, met de boot meerenden (roepend 'one pen, one pen': verwende kinderen pfff), zwaaiden. Tempels, kerken, huisjes en overal prachtige natuur.
Marloes zag een schilpad, Rosanne een vis...
Aan het eind van de tocht was er een prachtige zonsondergang en toen waren we in Kollam. Inmiddels hadden we met ons 8en besloten om samen naar Varkala te reizen. Na twee bussen en een riksjatocht (waarbij de chauffeurs van de 3 riksja's waar we inzaten een race hielden, heel ontspannend) kwamen we in Varkala Beach.
Daar zijn we nu twee dagen. De eerste avond was er een feest met live muziek (van Red Hot Chili Peppers tot Hare Krishna), geweldige verlichting, Indiërs en reizigers en de zee op de achtergrond. Vanavond is er weer ergens een feest, krijgen we net op een flyer in ons hand gedrukt. Verder is het hier heerlijk rustig (laagseizoen is van harte aan te raden), hebben we dus een hangmat voor de deur van onze kamer, het strand op 1 minuut loop afstand en goed gezelschap van twee Franse en twee Engelse jongens en twee Deense meisjes (de 'boatgang'). Hierbij ook weer nieuwe foto's! Nu gaan we weer naar het strand. Gna, gna.

Liefs van Rosanne en Marloes

  • 16 Mei 2005 - 07:42

    Yosta:

    eyz
    dat is echt een paradijs :):):)
    leuk :)
    en welke chauffeur had gewonnen met de riksja's
    doei doeidoei

  • 16 Mei 2005 - 09:12

    Jannie:

    Goh,nu word ik toch ook wel jajoers! Wat mooi lijkt me zo,n boottocht! Leuk dat jullie nu met andere backpackers optrekken,krijg je eccht het b.p.gevoel van? Geniet maar van zon, zee,palmen,strand,feestjes,snik. Wij hebben hier 12 graden en een flets zonnetje!Ja,welke riksja had gewonnen? Liefs van mam,jullie trouwe fan.

  • 16 Mei 2005 - 14:21

    Wendy:

    Hee lieve meiden!
    Marloes, lang niet gesproken, nooit meer eigenlijk ;) leuk om op deze manier weer eens wat van je te horen (en hoe ;))!
    Ik heb werkelijk alle verhalen in 1x gelezen! Wow wat een hoop avonturen! Echt fantastisch beschreven! Jullie genieten van het verblijf daar (dat is duidelijk ;)) En ik geniet weer van jullie verhalen!
    Vanaf nu ga ik trouw reageren en mail ik over mijn leven hier! Zet m op!
    Veel liefs en een dikke kus,
    Wendy :)

  • 16 Mei 2005 - 14:53

    Marloes & Rosanne:

    Hoi lieve mensen, het spijt ons heel erg, maar de foto's krijgen we er niet op. Alhoewel, niet snel... We hebben vandaag urenlang vele pogingen gedaan, maar die zijn mislukt. Jullie zullen dus nog even moeten wachten op de PRACHTIGE foto's. Ach ja, zoiets heet spanning opbouwen geloof ik ;-) Liefs!

  • 16 Mei 2005 - 17:09

    Marije:

    hallow, daarin het verre India!
    Nu regent het hier...Bij jullie lekker weer???
    Ik weet niet veel meer te zeggen dus ik ga maar weer eens
    zwaai zwaai

    p.s. dankje marloes(dat je het een goede uitleg vond;))

  • 16 Mei 2005 - 18:35

    Ellen:

    Hey ladys!
    Geweldig al die berichtJES en foto's. 'T lijkt wel een sprookje (ach ja juf hé ;-)
    Hier is t but weer en ik heb een scheurtje in mn bovenbeen spier, maar verder gaat t goed :-)
    Lkkr genieten nog!
    Liefs Ellen

  • 16 Mei 2005 - 22:37

    Natascha (van Niels):

    He Rosanne,

    Je bent erg dicht in de buurt van de gemeenschap waar ik onderzoek verricht heb. Ik raad je aan als je dicht bij Pondicherry bent, zeker een bezoek moet brengen aan Auroville. Er zijn vele accomodaties om te overnachten. In het Youth Camp verbleef ik. Echt leuke mensen zal je daar ontmoeten. Als je er heen gaat, doe de Youthcampers de groeten. Hele fijne reis verder! En mocht je contactadressen van Auroville nodig hebben, geef een gil.
    Liefs, Natascha en een dikke kus van Niels

  • 17 Mei 2005 - 11:29

    Loes (de Marloes Van Rosanne ;)):

    Tis niet eerlijk. Ik hier maar zwoegen en ploeteren op mn afstudeeropdracht.. (diplomauitreiking 12 juli).
    Maar ben blij dat jullie het zo geweldig hebben. Geniet van het tropische paradijs!

    Dikke kus van mij

  • 17 Mei 2005 - 13:13

    Yara:

    hey lieve marloes !!wat leuk om je verhalen te lezen en te weten dat jullie het lekker hebben daar..geniet ervan en ik volg je reis op deze site !
    p.s. wanneer kom je weer terug zodat we weer even ouderwets kunnen filosoferen ; - ) ?
    dikk kus
    yara

  • 17 Mei 2005 - 14:47

    Rosanne:

    Lieve Nastascha, bedankt voor je reactie! :-) Helaas komen we niet meer in Pondicherry.. Maar ik heb bedacht dat ik nog een keertje terug moet, dus dan ga ik zeker langs! :-)

  • 17 Mei 2005 - 15:38

    Jannie:

    Wat leuk om je on line "gesproken" te hebben! Doe moeder Anna de groeten van mij,ha-ha.Straks kom je nog verlicht terug! Veel liefs van mam

  • 17 Mei 2005 - 17:10

    Martin Van Der Velden:

    Nog bedankt voor de condoleances.
    Zo te lezen zijn julli in een klein paradijsje beland. Jullie zouden eigenlijk nog wat meer tijd moeten hebben om daar van te genieten. Ben benieuwd naar de foto's. Groet van Martin

  • 18 Mei 2005 - 13:32

    Tjits (van Tjits En Een Beetje Van Maarten...):

    Hey Roos, wat weer een mooie verhalen... zucht zit ik hier met mijn statistiekboek!!! Morgen tentamen! AAAAAAh. Wat is het toch eerlijk verdeeld in de wereld. Haha. Het is je van harte gegund. Liefs

  • 18 Mei 2005 - 16:04

    Jorick:

    Marloes... de planten gaan nu echt dood. Ik denk dat het tijd wordt dat je terug komt! :-)

  • 19 Mei 2005 - 04:45

    Thea:

    Hoi meiden,

    Ben vandaag voor het eerst weer even online en ben meteen even naar jullie site gegaan. WAT EEN BELEVENISSEN..... geweldig om al die verslagen te lezen. Nou jullie maken wat mee hoor.
    Ook wij zijn een beetje jaloers (klein beetje maar hoor) op het mooie weer. Wij hebben hier in Amerika de laatste paar dagen aardig wat regen gehad. Maar gelukkig kwam vandaag de zon weer door.Ziet alles er meteen een stuk beter uit. Ook wij zien op het ogenblik niet bepaald Nederlandse landschappen voorbij komen ook al is dit natuurlijk heel anders dan bij jullie. Geweldig he om je eens echt in een hele andere wereld te wanen, dit geldt natuurlijk nog meer voor jullie.Jammer dat de laatste foto's niet geplaatst konden worden want daar zijn we erg benieuwd naar.
    Hebben jullie nog meer b p-ers ontmoet? lijkt me erg leuk om op die manier met andere jongeren uit de hele wereld kennis te kunnen maken.
    Ik weet niet wanneer ik weer even in de gelegenheid ben online te komen maar we zullen dan meteen weer even naar jullie site gaan.

    Liefs van ons viertjes

  • 19 Mei 2005 - 04:47

    Thea:

    Het lijkt misschien net of ik er heel erg vroeg bij ben (zag ineens de tijd staan) maar hier is het nu natuurlijk pas 21.30

  • 20 Mei 2005 - 19:36

    Willemien:

    ha, die Rosanne!Ik vind het fijn je overal zo blij te zien???Volgens mij vermaak jij je wel.Je maakt in ieder geval genoeg mee. Ik mis je wel en volgens mij ben ik niet de enige.Liefs Willemien

  • 20 Mei 2005 - 21:39

    Jannie:

    Hoi Roos
    Ik zag vandaag Marloes op de sportschool,ik was zo blij,net of ik jou een beetje zag! Ik mis je ook! Veel liefs mam

  • 21 Mei 2005 - 00:05

    Noor:

    Heerlijk zeg, jullie strandverhaal! Moet wel lachen om al die jaloerse reacties van iedereen. Ik was ook even weggedroomd... Ik wens dat als ik in mijn vingers knip dat ik dan bij jullie ben aan het strand en dat ik in een hangmat lig tussen 2 palmbomen met een cocktailtje en op de achtergrond een lekker vrolijk tropisch muziekje... Tja, geen realiteit helaas in dit landje :-( Dus geniet er maar EXTRA van!!!
    Super om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben! En Roos, over boottripjes gesproken; ik heb mijn boottochtje van Hamburg naar Rotterdam erop zitten hoor en dat was hartstikke leuk!!
    Tot horens maar weer!
    Dikke kus Noor

  • 21 Mei 2005 - 10:38

    NielZ:

    Hallo Rosanne en Marloes,
    Jullie hebben het vast niet zo slecht daar. Ik hoop dat je het nog erg leuk gaan krijgen. Veel plezier en doe ze de groeten in Auroville

  • 21 Mei 2005 - 17:47

    Martha Osseweijer:

    Heel leuk om jullie ervaringen te lezen. Waarom heb ik dat niet gedaan toen ik jong was? Pas goed op jezelf en veel groeten van Nico en mij.

  • 22 Mei 2005 - 12:35

    Nien & Dick:

    Geweldig, wat jullie allemaal beleven. Een tikkie jaloers zijn we wel. We gaan nu de kaart bekijken.
    Veel plezier en tot jullie volgende bericht.
    Sorry voor de late reactie mar het is hier een beetje hectisch.

  • 22 Mei 2005 - 18:44

    Sandro:

    Hi Marloes ,is very cool your pictures!I hope you have nice time and take good care!Sandro Norway

  • 23 Mei 2005 - 11:38

    Annick En Yosta:):

    heyz,
    we zijn nu op school!!!!!!!
    het is hier best zaai zonder jou. Tom was na je vertrek steeds saga!!!
    op schoolreisje was het echt melig!!!
    de bonte avond was heeeel
    melig en er hadden 2 mensen getonggggzoent wij noemen geen namen !!!
    dus vraag niet wie`!!!
    het was wel heel jammer dat je niet meekon op sgoolreisje!!!

    doeizzzie:)
    annick en yosta
    x-x-x-x-x-x-x-x-x-x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3286
Totaal aantal bezoekers 81808

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: